Despre

Conferința Internaţională de Educaţie Nonformală – INEC 2024, aflată la a noua ediție și la al unsprezecelea an de existență, va continua tradiția și va integra activități profesionale, culturale și de socializare, deosebite. În anul 2013 a fost organizat la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu primul eveniment științific care aborda această formă a educației, după inițiativa și angajamentul luate de câțiva profesori care au participat la o manifestare profesională, organizată la Predeal.

Conferința Internaţională de Educaţie Nonformală, ediția 2024, este structurată pe două tipuri de secvențe, respectiv sesiune de prezentări științifice în plen și workshop-uri, care abordează, în principal, problematica educaţiei nonformale, precum şi alte aspecte specifice procesului educaţional. Vor exista două serii de workshop-uri, organizate tematic, pe următoarele două teme: „Exemplificări de resurse curriculare flexibile” și „Cartografierea nevoilor de dezvoltare profesională și mentoratul în educație”.

Seria de workshop-uri circumscrise temei „Cartografierea nevoilor de dezvoltare profesională și mentoratul în educație”, va fi coordonată de o parte dintre membrii Rețelei tematice „Mentorat în educație și formare”, constituită în cadrul Asociației Române de cercetare în Educație (ARCE), rețea coordonată de Prof. univ. dr. Daniel Mara, de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu.

Organizatorii și participanții își propun, și în această ediție, ca obiectivul principal al conferinței, realizarea de schimburi de idei, de opinii profesionale și de bune practici în educația nonformală, precum și dezvoltarea competenţelor agenţilor educaţionali participanţi de a proiecta și desfăşura activități educative cu impact pozitiv la nivelul educabililor de diferite vârste. De asemenea, se va analiza rolul instrumental al mentoratului din educație în eficientizarea tuturor acestor activități.

Și în această ediție, ne vom bucura de prezenţa specialiştilor din mai multe ţări europene, care va contribuie la crearea unor contexte de comunicare interculturală interactivă, complexă şi creativă, precum și a unui cadru curricular modern de desfăşurare a conferinţei. Întrucât acțiunile de educație nonformală sunt proiectate și implementate cu scopul de a răspunde intereselor, aptitudinilor și dorințelor participanților, se recomandă ca profesorii și specialiștii implicați în activități de educație nonformală să dețină competențe psihopedagogice specifice. Complementar, este dezirabil să se manifeste deschidere, activism, flexibilitate cognitivă și comunicațională, adaptabilitate, creativitate, atașament față de problematicile educaționale, precum și entuziasm substanțial. Multe dintre aceste ținte pot fi atinse în cadrul celor două serii de workshop-uri desfășurate sub egida conferinței internaționale de educație nonformală, dar și în diferite contexte de comunicare profesională și de socializare.

Conferința Internaţională de Educaţie Nonformală – INEC 2024 se va desfășura în parteneriat și cu Colegiul „Petru Maior” din Reghin, județul Mureș, dorința comună a echipei de organizare fiind aceea de creare a unui spațiu al reflecției individuale și colective, al interacțiunilor benefice, constructive și plăcute, al comunicării profesionale și sociale eficiente, al interinfluențărilor reciproc benefice, al prieteniei, al respectului și al încrederii în celălalt. Participanții din țară și din străinătate se raportează la acest eveniment cu o deschidere, o afinitate și o bucurie aparte, alimentate de o energie specială, asigurată de optimismul pedagogic, care reprezintă premisa modelării de competențe generatoare de creșteri calitative, îmbunătățiri, inovație și progres în educație.